miercuri, 20 ianuarie 2010

BRANDUL DRACULA

Circuite in pesteri, sporturi extreme, viata de noapte bucuresteana, "mozaicul" minoritatilor, vestigii istorice - asa ar putea sa arate promovarea turistica a Romaniei fara mitul Dracula, suprasolicitat in plan declarativ de autoritati fara rezultate concrete.

La finalul lui 2001, autoritatile au lansat proiectul Dracula Park, o investitie care ar fi trebuit sa creasca interesul turistilor pentru mitul lui Dracula, dar care dupa tergirversari de cativa ani a fost anulat in vara lui 2006 dupa ce peste 10.000 de persoane au cumparat actiuni de 3 milioane de dolari.

Desi potentialul turistic al mitului Dracula este foarte mare si marketingul este deja facut la nivel global, in prezent pe piata nu exista o infrastructura turistica care sa poate sustina acest mit, specialistii spunand ca turistii straini care vin in Romania atrasi de Dracula pleaca dezamagiti.

Managerii din turism inca vad la nivel ideal in Dracula un posibil brand de tara, insa sunt si pareri ca mitul este mai degraba un sub-brand sau chiar un simplu pachet turistic.

0 comentarii: